Perheliikuntalehti
08.06.2014

Suomen Perheliikuntaliitto ry alkaa vuonna 2014 julkaista perheliikuntalehteä, jonka tarkoituksena on jakaa tietoa perheliikunnan mahdollisuuksista ja tuoda esille hyviä käytänteitä eri puolilta Suomea.

Lehteä julkaistaan PDF-muotoisena verkkolehtenä.

Kysy myös mainostilaa tai anna juttuvinkki!

info@perheliikuntaliitto.fi

Haastekampanjalla perheet liikkumaan
07.06.2014

Perheliikuntaliitto aloittaa kesäkuussa perheliikunnan haastekampanjan. Ideana on saada ihmiset liikkumaan yhdessä oman perheensä kanssa. Perheen yhteisestä liikunnasta otetaan kuva ja ladataan se Facebookiin. Samalla haastetaan mukaan kolme uutta henkilöä.

Perheliikuntahaaste on suunnattu kaikille Facebookin käyttäjille ja haasteeseen osallistutaan koko perheen voimin. Haasteen saaja voi ottaa haasteeseen osaa joko omien lastensa ja/tai omien vanhempiensa kanssa.

Tagilla #perheliikuntahaaste pääsee näkemään kampanjaan osallistuneiden kuvia.

Yhdessä liikkumisen iloa Vaasassa
27.04.2014

Vaasan Fennia Arena täyttyi perheistä 27.4.2014, kun VPS Juniorit ry ja Suomen Perheliikuntaliitto ry järjestivät yhteistyössä perhefutistapahtuman. Tapahtumaa varten oli suunniteltu yhteistoiminnallisia liikuntarasteja, joilla lapset ja vanhemmat suorittivat yhdessä liikunnallisia tehtäviä pallojen ja vähän muidenkin liikuntavälineiden kanssa.

Tapahtumakonseptin myötä lanseerattiin samalla myös innovaatiopalkinnonkin saanut kasvatusliikuntamenetelmä. Palkittu menetelmä perustuu yhteistoiminnallisen oppimisen periaatteisiin, tehtäväsuuntautuneeseen motivaatioilmapiiriin sekä lisäksi siinä hyödynnetään psykomotorista lähestymistapaa liikuntaan. Menetelmästä saa lisätietoja ottamalla yhteyttä Suomen Perheliikuntaliittoon.

Tapahtumassa, jossa lopulta oli yli 100 osallistujaa, sekä lapset ja että vanhemmat saivat liikunnallisia onnistumisen ja ilon kokemuksia! Tapahtumaa toivottiinkin järjestettäväksi uudestaan!

Opetus- ja kulttuuriministeriöltä tukea perheliikunnan kehittämiseen seuroissa
23.02.2013

Opetus- ja kulttuuriministeriö jakaa avustuksena seuratoiminnan kehittämistukea liikunta- ja urheiluseuroille. Tuki on tarkoitettu seurojen perustoiminnan kehittämiseen. Seuratuen avulla voidaan kehittää ja uudistaa seurojen perustoimintaa tai parantaa seuratoiminnan laatua.

Seuratuen avulla voidaan kehittää myös perheliikuntaa seuroissa. Perheliikuntaa kehittämällä seura voi tavoittaa myös vähemmän liikkuvia perheitä, joille ei ennestään löydy sopivia toimintamahdollisuuksia.

"Seuratuen piirissä olevassa toiminnassa harrastuksen perustoiminnan hinta lapselle ja nuorelle on riittävän edullinen, eikä ylitä 50 euroa kuukaudessa. Perustoimintaa on viikoittainen harrastaminen; kilpailuja, kilpailumatkoja ja leirejä ei katsota perustoiminnan hintaan kuuluvaksi." (Opetus- ja kulttuuriministeriö 2013.)

Lisätietoja seuratuesta Opetus- ja kulttuuriministeriön sivuilta.

Suomen Perheliikuntaliitto ry kannustaa seuroja kehittämään perheliikuntaa omassa seuratoiminnassaan. Liitolla on tarjota seuroille valmiita toimintamalleja sekä konsultointia ja koulutusta perheliikunnan edistämiseksi ja kehittämiseksi seurassa.

Tutustu sivuillamme monipuoliseen toimintaamme ja ota yhteyttä!

Suomen
Perheliikuntaliitto ry