Opetus- ja kulttuuriministeriöltä tukea perheliikunnan kehittämiseen seuroissa

23.02.2013

Opetus- ja kulttuuriministeriö jakaa avustuksena seuratoiminnan kehittämistukea liikunta- ja urheiluseuroille. Tuki on tarkoitettu seurojen perustoiminnan kehittämiseen. Seuratuen avulla voidaan kehittää ja uudistaa seurojen perustoimintaa tai parantaa seuratoiminnan laatua.

Seuratuen avulla voidaan kehittää myös perheliikuntaa seuroissa. Perheliikuntaa kehittämällä seura voi tavoittaa myös vähemmän liikkuvia perheitä, joille ei ennestään löydy sopivia toimintamahdollisuuksia.

"Seuratuen piirissä olevassa toiminnassa harrastuksen perustoiminnan hinta lapselle ja nuorelle on riittävän edullinen, eikä ylitä 50 euroa kuukaudessa. Perustoimintaa on viikoittainen harrastaminen; kilpailuja, kilpailumatkoja ja leirejä ei katsota perustoiminnan hintaan kuuluvaksi." (Opetus- ja kulttuuriministeriö 2013.)

Lisätietoja seuratuesta Opetus- ja kulttuuriministeriön sivuilta.

Suomen Perheliikuntaliitto ry kannustaa seuroja kehittämään perheliikuntaa omassa seuratoiminnassaan. Liitolla on tarjota seuroille valmiita toimintamalleja sekä konsultointia ja koulutusta perheliikunnan edistämiseksi ja kehittämiseksi seurassa.

Tutustu sivuillamme monipuoliseen toimintaamme ja ota yhteyttä!

Takaisin uutisiin

Suomen